Monday, June 27, 2011

Gugurnya Satu Lagi Bintang. ( ~.~ )

Tahun 2011, gugur nye, satu lagi bintang di dalam keluarga Mizi. Dalam mase 5 bulan kami telah kehilangan 3 orang ahli keluarga. Dan pada hari ini, pak cik merangkap abg ipar kepade ayah dan ibu, berpangkat pak long kepade sedare mare dan atok kepade cucu-cucu. Telah pergi menghadap ilahi bersama Isteri, anak yg ke-2 dari pada 4 org anak, menantu, serta mak mertua, atau nenek kepada kami.

Pak long atau nama sebenar nye Hamzah, meninggal dunia pada pukul 9.30 pagi tadi di rumah adik nya di Melaka, akibat penyakit barah paru-paru kronik. Ketika hayatnya masih ada, Isteri kepade arwahyarham juga, meninggal akibat penyakit barah payu dara. Manakala anaknya pula meninggal dunia akibat darah tinggi. Lebih meyedihkan lagi, pada hari Jumaat minggu lalu, arwah telah kehilangan menantu perempuan, hasil dari perkhawinan Zaki, akibat penyakit misteri. Kini arwah meninggalkan 3 orang anak yang masih hidup untuk meneruskan zuriat generasi keluarga beliau. Pak long yang terdahulunya seorang yang ceria dan lantang berbicara, membuat kan kami sekeluarga merasai kehilangannya. Telatah beliau sebagai seorg anak kelahiran Melake, membuat kan kami sekeluarga merasai akan keriuhan generasi dari keturunan Melake.

Kini, semua hanya tinggal kenangan. Yang pergi tetap akan pergi, yang masih hidup, hanya mampu berdoa untuk kesejahteraan arwahyarham disana.

Moga roh-roh mereka ditempat kan bersama orang-orang yang beriman. AL-FATIHAH

No comments:

Post a Comment